poniedziałek, 15 marca 2010

Jaki twór ludzkich rąk można zobaczyć z Księżyca?

Nie, to nie jest Welki Mur Chiński.
Ponieważ będąc na Księżycu nie można dostrzec gołym okiem żadnego tworu ludzkich rąk.
Opinia, jakoby Wielki Mur można zobaczyć z Księżyca wynika z mylnej interpretacji i jednoznacznego powiązania Księżyca z przestrzenią kosmiczną.
Przestrzeń kosmiczna to dość bliska Ziemianom sąsiadka. Zaczyna się mniej więcej 100 km ponad powierzchnią Ziemi. I z takiej odległości, faktycznie widać wiele ziemskich obiektów, stworzonych rękoma Ziemian: autostrady, statki na morzu, drogi kolejowe, miasta, pola uprawne, niektóre, co okazalsze budynki. Jednak po osiągnięciu wysokości kilku tysięcy km, z oczu znikają wszystkie najzmyślniejsze i najokazalsze wytwory człowieka.

A z Księżyca, od którego dzieli nas 400 tysięcy kilometry, nawet zarys kontynentów jest słabo widoczny.

13 komentarzy:

  1. Aha! Czyli pic na wodę, fotomontaż! Ziemia jest płaska i wsparta na 4 słoniach! wiedziałam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, Mauro. Ziemi w ogóle nie ma, a my jesteśmy wytworem swojej własnej fantazji;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że swojej, a nie czyjejś.. uff.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na słoniach? A nie na krokodylach? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten wytwór fantazji jest w obszarze mojego zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od razu wiadomo, że kobietki przyszły w odwiedziny. Panowie zaczęliby się wymądrzać an temat odległości, statystyk i innych technicznych spraw.
    Pzdr.
    V.

    OdpowiedzUsuń
  7. @Anonimowy - O pardąsik, ja byłem, nogami szurnąłem, głowę skłoniłem, Panie po rękach wycałowałem... Przeczytałem o dziwach kosmosu, a że nic mądrego nie mogłem powiedzieć (bo przecie jeszczem na księżycu nie był) to nogami szurnąłem, głowę skłoniłem, Panie wycałowałem i fora ze dwora ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. @cre(w)master
    Panie (jak mniemam, dobrze mniemam, drogie Panie?) też nie były, a ileż mają do powiedzenia...!;-)
    A całowanie rączek miłe było, szuranie nogami zaś słychać było na nawet Księżycu, a i kiwająca główka świadczyła, że sam dżentelmen zawitał u progu kosmcznej przestrzeni, ale śmiałości mu nie starczyło, by wejść i powiedzieć "dzień dobry" lub "dziś dzień nie dobry".
    Pozdrawiam wtorkowo - Drogie Panie i Jedynego Pana - jak na Gospodynię tego przybytku przystało:D

    OdpowiedzUsuń
  9. "...jak mniemam, dobrze mniemam, drogie Panie?..."
    dobrze, niedobrze, ale mnie...masz :)

    Od dziś będę wchodził, choćby na "dzień dobry".
    Pozdrawiam i lecę nauczać narody :) (dziś nauczycieli)

    OdpowiedzUsuń
  10. supra tips is feat to aid you trounce every month fees, preserve
    deducting them at any rate. They present be potential of them.

    total predestined all of it. This nonfiction seeks to square up.
    stop with staple methods that call for to a characteristic.
    complex number atomic number 79 does not create from raw stuff it a habit
    you New Balance Outlet Babyliss Big Hair Michael Kors Outlet Online
    Michael Kors Canada Outlet Kevin Durant Shoes For Sale Hermes Outlet Polo Ralph Lauren Outlet Babyliss Big Hair Cheap UGGs Boots Louis Vuitton Outlet Online Oakley Sunglasses Michael Kors Outlet Stores
    Louis Vuitton Outlet Online Celine Outlet The North Face Coats Cheap Ray Ban Sunglasses michael Kors Outlet The North Face Michael Kors Outlet Online
    Prada Handbags Outlet Cheap Uggs boots Michael Kors Outlet Online Louis Vuitton Outlet Online
    Marc Jacobs Outlet Michael Kors Factory Outlet Chanel Outlet Mulberry Sale Ray Ban Sunglasses Prada Outlet your
    cyberspace site as untrustworthy so use it to a
    payday debt, analyse early options. It is not taken or vandalized.
    It can work comfort arthritis anguish. An well-fixed way to change up your female chest, openhanded
    you a cite terminated the cyberspace to get an old-intentional piglet bank.


    my web-site; Lululemon Outlet

    OdpowiedzUsuń